8 neprekonateľných dôvodov prečo jesť menej sacharidov - siedma časť: znížte svoj krvný tlak

Znižovanie príjmu sacharidov v strave vedie k väčšiemu úbytku tuku a zlepšeniu zdravia viac, ako rôzne nízkotučné a vysoko sacharidové diéty. V tejto sérii článkov vám vysvetlíme prečo.

Menej sacharidov v prospech bielkovín môže viesť k významnej úprave krvného tlaku.

Výskum dokázal, že diéta bohatá na proteíny a zároveň s nízkym obsahom sacharidov môže zredukovať krvný tlak oveľa viac ako môžeme bežne vidieť pri užívaní tlak-znižujúcich liekov. Jedna štúdia zistila, že subjekty s hypertenziou znížili systolický tlak takmer o 5 mm Hg vďaka nahradeniu sacharidov bielkovinami.

Tento efekt sa objavuje vďaka zlepšenej telesnej kompozícií a lepšej inzulínovej senzitivite. Úbytok tuku 1 kg sa rovná klesnutiu krvného tlaku o 1 mm Hg. Treba dodať, že vysoko proteínová diéta zlepšuje celkovú funkciu ciev a umožňuje im rozšíriť sa a tým efektívnejšie znížiť tlak.

Čo si z toho odniesť: 

Krása nízko-sacharidovej diéty spočíva v tom, že môžete dosiahnuť významné zmeny krvného tlaku nahradením sacharidov bielkovinami bez toho, aby ste museli obmedziť celkové množstvo prijatých kalórií alebo množstvo skonzumovaného jedla. Začnite pomaly a to nahradením 30 gramov sacharidov bielkovinami, časom zvýšte až na 60 gramov.

Využite možnosť odbornej konzultácie za zľavnenú cenu Vyskúšať
Posledné vytvorené jedálničky
Chcem jedálniček zadarmo
Jedálniček si vytvoril aj Chcem jedálniček zadarmo