Ako, kedy a kde získať karnitín

Určite ste už všetci počuli o karnitíne a o jeho využití pri chudnutí. No viete čo to vlastne je, pre koho je určený, ako funguje a aké mnohostranné je jeho využitie? V tejto sérii mini-článkov o karnitíne sa dozviete všetko potrebné:)

Karnitín sa nachádza v mäse a živočíšnych produktoch, no telo je schopné syntetizovať ho z aminokyselín lyzínu a metionínu. Hovädzie mäso má najvyšší obsah karnitínu - 113 gramov hovädzieho mäsa dodá asi 90 mg karnitínu. Pohár plnotučného mlieka dodá približne 8 mg karnitínu, zatiaľ čo kuracie mäso a ryby obsahujú karnitínu ešte menej.

Z terapeutickej perspektívy, vegetariánom a chorým ľuďom hrozí deficit karnitínu a môžu mať prospech zo suplementácie karnitínu. Z vyššie uvedených dôkazov v predošlých dieloch článkov o karnitíne je zrejmé, že “mäsožravci” môžu profitovať z doplňovania extra karnitínu. (Žiaden z účastníkov štúdie nebol vegetarián)

Ak je vašim cieľom užívanie karnitínu pre zdravie, nemusíte sa obávať užívania karnitínu bez sacharidov.

Pre zdravie mozgu a prevenciu pred Alzheimerovou chorobou, užívajte acetyl L-karnitín, pretože vie prekonať mozgovú bariéru lepšie ako L-karnitín, ktorý sa používal pri spomínaných štúdiách.

Pre zvýšenie reprodukčného zdravia sa odporúča  propinonyl L-karnitín, ktorý sa môže kombinovať s acetylovanou formou. Sú dostupné aj zmiešané karnitínové produkty, ktoré obsahujú túto kombináciu. Vyskúšajte 2 až 4 gramy denne.

Pre zvýšenie výkonu, dodanie karnitínu do svalov a pre úbytok tuku by ste mohli chcieť zaexperimentovať s užívaním karnitínu bez dopĺňania sacharidov. Namiesto toho vyskúšajte inzulínu podobnú senovku grécku či kyselinu alfa-lipoovú, pretože sú obe ľahko dostupné a majú aj pridanú hodnotu - sú antioxidantmi.

Využite možnosť odbornej konzultácie za zľavnenú cenu Vyskúšať
Posledné vytvorené jedálničky
Chcem jedálniček zadarmo
Jedálniček si vytvoril aj Chcem jedálniček zadarmo