5 dôvodov prečo vám rybí olej pomôže byť silnejší, štíhlejší a zdravší – druhá časť: Rybí olej pomáha budovať svalstvo

V tejto sérii mini-článkov sa zameriame na omega-3 mastné kyseliny. Konkrétne na rybí tuk, ako ich najkvalitnejší zdroj. Tento suplement by mal byť pre svoje úžasné účinky, v hľadáčiku každého, kto sa aspoň trochu zaoberá svojim zdravím a postavou. Táto časť popisuje mechadnizmy, na základe ktorých pomáha rybí tuk budovať svalstvo.

Ako sme už spomínali v prvom bode, keďže rybí olej znižuje hladinu kortizolu, môže sa zdať, že je anabolický a teda môže podporovať budovanie svalov. Dobrou správou je, že existuje štúdia, ktorá túto myšlienku podporuje. V tejto štúdií dostávali dospelí v strednom veku 4 gramy rybieho oleja denne a zistili, že sa u nich zvýšila syntéza proteínov a to viedlo k významnému prírastku svalovej hmoty.

Tzv. MTor signalizačná cesta, ktorá podrporuje rast svalov sa zvýšila o 30 % a takisto aj signalizácia bunkovej membrány svalu – rovnaký mechanizmus prostredníctvom ktorého sa zvyšuje inzulínové zdravie tiež urýchľuje budovanie svalov.

Po pravde, anabolický účinok omega-3 mastných kyselín podnietil NCAA (National Collegiate Athletic Association) aby zakázali distribúciu rybieho oleja štipendijným športovcom. Dôvodom bolo, že omega-3 dáva neférovú výhodu bohatším školám, ktoré si môžu dovoliť dávať tento doplnok svojim športovcom.

Bude vás zaujímať

Tipy na zdravé a výživné raňajky

0
Raňajky sú nejdôležitejším jedlom dňa. Správne zvolené raňajky nám dodajú potrebnú energiu na začiatok dňa a pomôžu udržiavať náš metabolizmus. Ale ako vybrať zdravé...