Výhody silového tréningu s činkovým setom

Hľadáte vybavenie do domácej posilňovne, ktoré vám pomôže vyformovať si postavu, vybudovať svalovú hmotu a cítiť sa zdravšie? Ak si vyberiete správne, nemusí vás to ani stáť veľa a vy získate kopu benefitov. Činkový set je ideálny na poctivé silové tréningy nielen v domácom prostredí a jeho kúpou získate naozaj všestrannú pomôcku.

Prečo je prospešné venovať sa silovému tréningu?

Určite ste už počuli o tom, že silový tréning nám prináša mnoho zdravotných benefitov. Nie sú to rozhodne len prázdne slová, ak sa chcete cítiť lepšie, vitálnejšie a dokonca chcete predchádzať vzniku niektorých ochorení, mali by ste začať so silovým tréningom. Na pohlaví nezáleží, vhodný je pre ženy aj pre mužov.

Silový tréning dnes odporúča mnoho zdravotníckych organizácií ako jeden z prostriedkov prevencie niektorých ochorení a to dokonca aj starším ľuďom, pacientom s hypertenziou, bolesťami chrbta, diabetikom a pri ďalších ochoreniach. Pri svojich odporúčaniach sa opierajú o štúdie dokazujúce priaznivé účinky silového tréningu na náš organizmus.

Okrem zdravotných benefitov si silovým tréningom vyformujete postavu, vybudujete svalovú hmotu a schudnete. Teraz je ideálny čas na to začať pracovať na závideniahodnej figúre do plaviek, takže ak si chcete zdvihnúť sebavedomie a spevniť krivky, zaobstarajte si domov činkový set a môžete sa pustiť do cvičenia.

Vyberte si činkový set podľa vašich potrieb

Nájsť si taký činkový set, ktorý vám bude najlepšie vyhovovať, môže byť najmä pre začiatočníkov problém. Existuje viacero možností, nad ktorými môžete uvažovať a ak neviete, podľa čoho sa rozhodovať, pomôžeme vám zorientovať sa.

Činkové sety obsahujú aspoň jednu hriadeľ, niekedy aj tyč, a samozrejme niekoľko závaží rôznych hmotností. Pri závažiach sa môžete stretnúť s tromi druhmi, teda cementové, liatinové a olympijské. Ak nechcete veľa investovať a ste začiatočník, cementové závažia v plastových obaloch vám bohate poslúžia. Ich veľkou výhodou je cena, nevýhodou je menšia odolnosť v porovnaní s liatinovými a olympijskými.

Ak to so silovým tréningom myslíte vážne, oplatí sa vám investovať do liatinových setov. Tie sú síce oproti cementovým drahšie, no sú veľmi odolné a zaberajú menej miesta. Pre tých najnáročnejších a profesionálov sú určené olympijské závažia, ktoré sú takmer nezničiteľné vďaka pogumovanému povrchu, majú väčší priemer, takže potrebujú aj tyče a hriadele kompatibilné s olympijskými závažiami.

Kvalitné a cenovo dostupné činkové sety rôznych druhov si môžete vybrať tu: https://hop-sport.sk/cinkove-sety/

Ako začať trénovať s činkovým setom?

Aby platili zdravotné benefity, ktoré sme spomínali v úvode tohto článku, netreba sa prepínať. V prvom rade si treba naložiť len toľko, koľko zvládnete a postupne zvyšovať obtiažnosť alebo počet opakovaní. Nechcete predsa hneď na začiatku preceniť svoje sily a spôsobiť si zranenie. Nech je už váš dôvod na tréning akýkoľvek, je dobré definovať si na začiatku svoj cieľ a spraviť si plán. Svoje pokroky si zapisujte, aby ste sa udržali motivovaní.

Ak je vaším cieľom čo najrýchlejšie nabrať svalovú hmotu, osvedčenou technikou je cvičiť menšie počty opakovaní, zvyčajne 4 až 6 a v menších sériách, ale s vyššou hmotnosťou. Menej opakovaní vám dovolí zdvihnúť vyššiu záťaž a rýchlejšie zosilnieť a nabrať svalovú hmotu a postupným pridávaním hmotnosti sa približovať k vytýčenému cieľu.

Okrem toho je podstatné zamerať sa hlavne na cviky ako drepy, mŕtvy ťah, zhyby a ďalšie cviky, ktoré naraz zapájajú viacero svalových skupín. Oproti izolovaným cvikom majú tie komplexné výhodu, že využívate takmer celé telo, čo znamená, že výsledky sa dostavia rýchlejšie.

Nepodceňujte oddych

Silový tréning, pri ktorom dvíhate väčšie váhy, si vyžaduje viac času na regeneráciu. Tým samozrejme myslíme aj prestávky medzi jednotlivými sériami v rámci tréningu. Ideálne je dopriať si aspoň 2 a3ž  minúty a ak vládzete, môžete pokračovať alebo si ešte pridať na váhe. Ak vám takáto prestávka nestačí, uberte si závažie.

Zdroj obrázku: S_Photo / Shutterstock.com

Bude vás zaujímať

Tipy na zdravé a výživné raňajky

0
Raňajky sú nejdôležitejším jedlom dňa. Správne zvolené raňajky nám dodajú potrebnú energiu na začiatok dňa a pomôžu udržiavať náš metabolizmus. Ale ako vybrať zdravé...